Page 70 - 2021 FAALİYET RAPORU
P. 70
FAALiYET
RAPORU
Çağrı Merkezi Uygulaması Entegrasyonu (KAREL)
Belediyemiz Çağrı Merkezi’ni arayan vatandaşlarımızın çağrı merkezi personeli ile düzenli bir iletişim
sağlaması için geliştirilmiş bir uygulamadır.
Çağrı Merkezi Uygulaması Sayesinde;
Gelen çağrılar düzenli bir sırayla çağrı merkezi personeline düşmekte,
Vatandaşın telefon numarasından otomatik olarak ad soyad ve adres bilgileri sisteme geldiğinden
vatandaştan kişisel bilgilerinin girişi için zaman kaybedilmemekte ve doğrudan şikayet konusu
sisteme girilebilmekte,
Girilen şikayetler doğrudan şikayetle ilgili birime iletilebilmekte,
Yapılan görüşmelerin tamamının ses kaydı gerçekleştirilebilmekte,
Çağrı merkezimize gelen çağrılar doğrudan iç hatlara aktarılarak, ilgili müdürlük ile vatandaşımızın
birebir görüşebilmesi sağlanabilmektedir.
Ziraat Bankası Sanal Pos Entegrasyonu
2021 yılında Ziraat Bankası ile Sanal Pos konusunda entegrasyona devam
edilmekle birlikte, farklı bir (Payten) sisteme geçilerek, ödeme işlemlerinin canlı
olarak takip edilmesi, oluşan hataların (Vatandaş ya da sistemsel) anında tespit edilmesi gibi imkanlar da
sağlanmıştır
Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) Entegrasyonu
2021 yılında Gelir İdaresi Başkanlığı ile gerçekleştirilen protokol sayesinde, kurum ve kişi bilgilerinin servis üzerinden erişim
sağlanarak, kurum ve kişilerin güncel adres bilgilerinin sisteme otomatik olarak çekilmesi sağlanmıştır.
Tapu Entegrasyonu
2021 yılında TAPU ile gerçekleştirilen protokol sayesinde, Karesi Tapu Müdürlüğü’nde görevli personellere
gerekli tanımlama ve yetkilendirme işlemleri yapılmıştır. Karesi Tapu Müdürlüğü’ne gelen
vatandaşlarımızın açılan servis üzerinden belediyemize ait herhangi bir borcu
olup olmadığını sorgulanabilmiştir. Bu entegrasyon sayesinde satış işlemleri
yapmak isteyen vatandaşlarımızın borcu yoktur belgesi için belediyemize gelmelerine de gerek kalmamış
ve işlemlerini daha hızlı bir şekilde gerçekleştirebilmeleri sağlanmıştır.
Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS)
Adliyeden gelen tebligatlar, UETS sayesinde otomatik olarak sisteme düşerek
işleme alınması sağlanmıştır. Bu sayede evrakların ziksel olarak gelmesine gerek kalmadan elektronik
ortamda iletilmesi sağlanmıştır.
Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi (USOM)
Ülkemizdeki siber olaylara müdahale konusunda aktif olarak 7/24 çalışan USOM ile gerçekleştirilen
entegrasyon sayesinde, kurumumuza ya da genel olarak yapılabilecek tüm siber olaylarda duyurular sisteme otomatik olarak
düşmekte ve gerekli tedbirler alınabilmektedir.
-70-