Page 89 - 2025-2029 Karesi Belediyesi Stratejik Planı
P. 89

2025-2029

                                                                                                 Stratejik
                                                                                                    Planı
                                                                                        Strateji Geliştirme

                           HEDEF KARTI








                                        A1:  Kurumsal yapıyı güçlendirerek, her düzeyde kaliteli ve etkili hizmet sunumunu
           Amaç
                                        sağlamak
                                         H1.4: Belediyenin tüm hukuki süreçlerini etkin ve şeffaf bir şekilde yöneterek yasal
           Hedef                         uyumluluğu sağlamak
                                         Hedefe   Plan Dönemi                                 İzleme   Raporlama
           Performans Göstergeleri       Etkisi   Başlangıç   1. Yıl  2. Yıl  3. Yıl  4. Yıl  5. Yıl

                                                                                              Sıklığı   Sıklığı
                                          (%)     Değerleri

                                                                                                6
           PG 1.4.1: Belediye aleyhine   % 60       40        49    48     47     46     45    ayda    Yılda  bir

           sonuçlanan davaların oranı (%)
                                                                                                bir
                                                                                                6
           PG 1.4.2: Birimlerin hukuki görüş   % 40  100     100    100    100   100    100    ayda    Yılda  bir

           ve taleplerinin karşılanma oranı (%)                                                   bir

           Sorumlu Birim                Hukuk İşleri Müdürlüğü

           İşbirliği Yapılacak Birimler  Tüm birimler

                                          Müdürlüklerin sehven kanunlara uygun işlem yapmaması
                                          Müdürlüklerden davalar ile ilgili gelen bilgi ve belgelerin yetersiz düzeyde olması


                                          Devam eden davaların fazla olması ve yeterli sayıda personel bulunmamasından dolayı

           Riskler                        personelin işlere yetişememesi

                                          Yasal itiraz sürelerinin aşılması (Birimlerden istenen cevap yazılarının süresinin gecikmesi

                                          sonucu yasal itiraz ve cevap sürelerinin kaçırılması)

                                          Belediye birimleri arasında yeterli iletişim ve koordinasyonun sağlanamaması


                                          Birimlerin ihtiyaç duydukları hukuki görüş taleplerinin karşılanması
                                          Belediyemiz aleyhinde veya belediyemiz tarafından açılan davaların yürütülmesinin

           Faaliyet ve Projeler           sağlanması


                                          İcra takibi yapılması ve işlemlerinin yürütülmesi
                                          Personel ihtiyacının karşılanmasına yönelik hizmet alımı personel istihdam edilmesi


           Maliyet Tahmini              ₺ 27.533.920,00

                                          Birimler arası yazışmalarda istenen bilgi ve belgelerin zamanında gelmemesi

                                          Diğer birim personelinin kendi işleri ile ilgili mevzuata hakim olmaması
                                          İmar planı uygulamalarında kamulaştırma sonucu bedelinin ödenmemesi sonucu açılan

                                          davaların mali ve hukuki yüklerinin fazla olması

           Tespitler
                                          Belediye birimleri arasında Hukuki konularda yeterli iletişim ve koordinasyonun

                                          sağlanamaması
                                          Artan dava ve iş yükünün kurum üzerindeki etkisi

                                          Yetersiz personel nedeniyle iş yükünün artması


                                          Müdürlüklere ilgili kanunlar hakkında eğitim verilmesi

                                          Müdürlükler arası iletişimin arttırılması
                                          İmar kanununun 18.madde uygulamalarının etkin bir şekilde gerçekleştirilmesinin
           İhtiyaçlar
                                          sağlanması


                                          Belediye birimleri arasında Hukuki konularda daha etkin iletişim ve koordinasyonun

                                          sağlanması için mekanizmaların geliştirilmesi


                                                           89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94