Page 115 - 2025-2029 Karesi Belediyesi Stratejik Planı
P. 115
2025-2029
Stratejik
Planı
Strateji Geliştirme
E
H
HEDEF KARTIRTI
K
A
F
D
E
A5: Kentin Huzur ve Güvenliğini Temin Ederek, Tüm Sakinler İçin Yaşam Kalitesini
Amaç Yükseltmek
H5.1: Vatandaşların güvenliğini ve huzurunu sağlamak amacıyla, ilçe sınırları içinde düzen
Hedef ve disiplinin korunmasına yönelik etkin hizmet ve denetimi yasalar çerçevesinde şeffaf, adil
ve çözüm odaklı bir yaklaşımla uygulamak
Hedefe Plan Dönemi İzleme
Performans Göstergeleri Etkisi Başlangıç 1. Yıl 2. Yıl 3. Yıl 4. Yıl 5. Yıl Sıklığı* Raporlama
Sıklığı****
(%) ** Değerleri **
6
PG5.1.1.Denetlenen işyeri oranı (%) 45 60 65 75 80 85 90 Yılda bir
ayda bir
PG5.1.2.Pazar yerleri
6
denetimlerinin gerçekleşme oranı 30 80 82 85 87 89 90 ayda bir Yılda bir
(%)
PG5.1.3. Tüketici hakları ile ilgili
vatandaşları bilinçlendirmeye 10 1 1 1 1 1 1 6 Yılda bir
yönelik düzenlenen kampanya ayda bir
sayısı (adet)
PG5.1.4. Denetimi yapılan 15 317 320 335 340 350 355 6 Yılda bir
elektronik terazi sayısı (adet) ayda bir
Sorumlu Birim Zabıta Müdürlüğü
Bilgi İşlem Müdürlüğü, Destek Hizmetleri Müdürlüğü, Park ve Bahçeler Müdürlüğü, Kültür
İşbirliği Yapılacak Birimler ve Sosyal İşler Müdürlüğü, Fen İşleri Müdürlüğü, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, Temizlik
İşleri Müdürlüğü, Özel Kalem Müdürlüğü
Kadrolu ve yetkili personel başta olmak üzere genel olarak müdürlük personel sayısının az
olması
Vatandaşların açmış oldukları işyerleri için ruhsat başvurusunda bulunmaması
Kapalı Pazar yerlerinin az olması ve tahsis sahiplerinin düzenli olarak pazar yerlerinde
tezgâh açmaması
Seyyar satıcılık, dilencilik ve işyerleri işgalleri konusunda vatandaş ve esnafın
talep/ beklenti çatışmasının yaşanması
Ruhsat başvurularında evrak eksikliklerinin oluşturduğu zaman kaybı
Riskler
Gerçekleştirilmek istenen faaliyet ve projelerde nans kısıtlılığı
Kaçak hafriyat dökümü yapanların tespit edilememesi nedeniyle yaptırım
uygulanamaması
Vatandaşların denetimlere karşı direnç göstermesi ve sahada çalışan personelin ziksel
saldırılara maruz kalması
Denetim sürecinde iletişim ve koordinasyon eksikliklerinin yaşanması
Denetimlerin dijital ortamdan takip edilememesi
Diğer kamu kurumlarıyla yeterli iletişim ve iş birliği sağlanamaması
Toplum düzenini, sağlık ve esenliğini sağlamaya yönelik denetimlerin gerçekleştirilmesi
(Kaldırım işgall eri, Komşu şikâyetleri, Tüketici şikâyetleri )
Seyyar satıcıları faaliyetlerinden men etmek, çevre ve gürültü kirliliğini önlemek,
dilencilik, kaçak kazı ve hafriyat dökümünün önlenmesi
Pazar yerlerindeki düzen ve denetim faaliyetlerini gerçekleştirerek, 3516 sayılı Ölçüler ve
Ayar Kanunu kapsamında periyodik terazi kontrollerinin sağlanması
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatları işlemlerinin gerçekleştirilmesi ve denetim çalışmalarının
Faaliyet ve Projeler yürütülmesi
Gayrisıhhî ve Sıhhi Müesseslere ruhsat düzenlenmesi ve denetimlerin gerçekleştirilmesi
Ulusal Bayramlarda çalışma izni düzenlenmesi ve gerekli denetimlerin sağlanması
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Kanunu Kapsamında bilinçlendirme ve tanıtıma yönelik
çalışmaların gerçekleştirilmesi
Yaya ve araç trak akışının daha güvenli sağlanması için gerekli trak işaretlemelerinin ve
tedbirlerin sağlanması amacıyla denetimlerin gerçekleştirilmesi
Personel ihtiyacının karşılanması yönelik hizmet alım personel istihdam edilmesi
115