Page 70 - 2022 FAALİYET RAPORU
P. 70
FAALiYET
RAPORU
Diğer Kurumlar İle Entegrasyon
Birimlerimiz tarafından kullanılan uygulamaların daha etkili ve verimli çalışması için kamu kurumları ve özel kuruluşlar ile
entegrasyon işlemlerinin devamlılığı sağlanmıştır.
2022 yılı içerisinde E-Devlet E-Devlet Kapısı(www.turkiye.gov.tr), Nüfus ve Vatandaşlık İşleri (www.nvi.gov.tr) , Tapu ve Kadastro
Genel Müdürlüğü (www.tkgm.gov.tr), Ziraat Bankası Sanal Pos Hizmeti, Coğra Bilgi Sistemi NETCAD, Kurumsal Arşiv ve İçerik
Platformu Open Text ile entegrasyon işlemlerine devam edilmiş olup, vatandaşlarımızın işlerinin doğru bir şekilde aksamadan
yapılması sağlanmıştır.
2022 yılında Karel uygulaması ile çağrı merkezinin sorunsuz bir şekilde entegre halinde çalışmasına devam edilmiştir.
Tapu ve GİB ile protokol devam ettirilmiştir.
E-Devlet Kapısı Entegrasyonu (www.turkiye.gov.tr)
Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlarına yönelik birçok hizmeti bünyesinde barındıran e-Devlet kapısı ile gerekli entegrasyon sağlanarak,
e-Devlet’e giriş yapan vatandaşlarımızın belediyemiz hizmetlerinden faydalanma imkanı sunulmuştur.
Bu sayede vatandaşlarımız;
Tahsilat ve tahakkuk bilgilerini sorgulayabilmekte,
Sicil bilgilerini sorgulayabilmekte,
Beyan bilgilerini sorgulayabilmekte,
Arsa rayiç değerlerini sorgulayabilmekte,
Borç yapılandırma işlemlerini gerçekleştirebilmekte,
Mahalle ve sokak bazında çöp toplama saatleri takip edilebilmekte,
Belediyemizin E-Belediyecilik hizmetlerinin tümünden yararlanabilmektedir.
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Entegrasyonu (www.nvi.gov.tr)
Belediyemize gelen vatandaşlarımızın işlemlerini daha hızlı bir şekilde
gerçekleştirebilmeleri için Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Entegrasyonu sağlanmıştır.
Bu sayede vatandaşlarımız işlemlerinde kimlik ve adres bilgilerinin el ile giriş
yapılması yerine otomatik olarak gelmesi sağlanmış ve hem vatandaşımızın
zamanından hem de personellerimizin zamanından kazanılmıştır. Ayrıca bu sayede
kurumun bilgi envanteri doğru bir şekilde tutulmuştur.
Bu sayede;
Vatandaşlarımızın kimlik ve adres bilgilerine doğrudan Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nden çekilmiş ve
vatandaşlarımızın aile nüfus bilgilerine ulaşım sağlanabilmiştir.
Çağrı Merkezi Uygulaması Entegrasyonu (KAREL)
Belediyemiz Çağrı Merkezi’ni arayan vatandaşlarımızın çağrı merkezi personeli ile düzenli bir iletişim
sağlaması için geliştirilmiş bir uygulamadır.
Çağrı Merkezi Uygulaması Sayesinde;
Gelen çağrılar düzenli bir sırayla çağrı merkezi personeline düşmekte,
Vatandaşın telefon numarasından otomatik olarak ad soyadı ve adres bilgileri sisteme geldiğinden
vatandaştan kişisel bilgilerinin girişi için zaman kaybedilmemekte ve doğrudan şikayet konusu sisteme
girilebilmekte,
Girilen şikayetler doğrudan şikayetle ilgili birime iletilebilmekte,
Yapılan görüşmelerin tamamının ses kaydı gerçekleştirilebilmekte,
Çağrı merkezimize gelen çağrılar doğrudan iç hatlara aktarılarak, ilgili müdürlük ile vatandaşımızın birebir görüşebilmesi
sağlanabilmektedir.
-70-