Page 68 - 2020 FAALİYET RAPORU
P. 68

FAALiYET
                                                                RAPORU




            Yazılım Geliştirme / Yazılımlarla Entegrasyon










                   Birimlerimiz  tarafından  kullanılan  uygulamaların  daha   bilgilerinin  doğru  olup  olmadığı  bu  entegrasyon  ile  kontrol
            etkili ve verimli çalışması için kamu kurumları ve özel kuruluşlar ile   edilebilmektedir.
            entegrasyon işlemlerinin devamlılığı sağlanmaktadır.
                          2020  yılı  içerisinde  E-Devlet  E-Devlet   Tapu Takbis Entegrasyonu Sayesinde;
            Kapısı(www.turkiye.gov.tr)  ,  Nüfus  ve  Vatandaşlık  İşleri
            (www.nvi.gov.tr)  ,  Tapu  ve  Kadastro  Genel  Müdürlüğü     Vatandaşlara ait taşınmazın cinsine, nitelik, hisse ve rehin
            (www.tkgm.gov.tr),  Ziraat  Bankası  Sanal  Pos  Hizmeti,  Coğra   bilgilerine ulaşılabilmektedir.
            Bilgi Sistemi NETCAD, Çağrı Merkezi Televantage Uygulaması,     Tapu  ve  Kadastro  Müdürlüğü'nün  taşınmaz  ve  tapuların
            Kurumsal  Arşiv  ve  İçerik  Platformu  Open  Text  ile  entegrasyon   üzerinde  yaptığı  değişiklikler  belediye  içerisinden
            işlemlerine devam edilmiş olup, vatandaşlarımızın işlerinin doğru   eşgüdümlü olarak takip edilebilmektedir.
            bir şekilde aksamadan yapılması sağlanmıştır.
                                                               Çağrı Merkezi Uygulaması Entegrasyonu (Televantage)
            E-Devlet Kapısı Entegrasyonu (www.turkiye.gov.tr)
                                                                      Belediyemizin Çağrı Merkezi'ni arayan vatandaşların
                   Türkiye  Cumhuriyeti  Vatandaşlarına  yönelik  birçok   çağrı merkezi personeli ile düzenli bir iletişim sağlaması için
            hizmeti  bünyesinde  barındıran  e-devlet  kapısı  ile  gerekli   geliştirilmiş  bir  uygulamadır.  Uygulama  geliştirilirken
            entegrasyon  sağlanarak,  e-Devlet'e  giriş  yapan   vatandaşların telefonda çok fazla zaman kaybetmesini önlemek
            vatandaşlarımızaKaresi Belediyesininhizmetlerinden faydalanma   için kişi ve adres bilgileri sisteme otomatik düşecek şekilde
            imkânı sunulmuştur.                                tasarlanmıştır. Arama yapan vatandaşın tüm bilgileri otomatik
                                                               olarak personel tarafından görülmektedir.
            Bu sayede vatandaşlarımız;
                                                               Çağrı Merkezi Uygulaması Sayesinde;
              Tahakkuk,  tahsilat,  sicil  ve  beyan  bilgileriyle,  arsa  rayiç
              değerlerini sorgulayabilmektedir.                  Gelen çağrılar düzenli bir sırayla çağrı merkezi personeline
                                                                  düşmektedir.
            Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Entegrasyonu (www.nvi.gov.tr)
                                                                 Vatandaşın  telefon  numarasından  otomatik  olarak
                   Belediyemize gelen vatandaşlarımızın işlemlerini daha   adı,soyadı  ve  adres  bilgileri  sisteme  geldiğinden  kişisel
            hızlı bir şekilde gerçekleştirebilmeleri için Nüfus ve Vatandaşlık   bilgilerinin girişi için zaman kaybedilmemekte ve doğrudan
            İşleri  Entegrasyonu  sağlanmıştır.  Bu  sayede  vatandaşların   şikayet konusu sisteme girilmektedir ve girilen şikayetler
            işlemlerinde kimlik ve adres bilgilerinin el ile giriş yapılması yerine   doğrudan şikayetle ilgili birime gönderilmektedir.
            otomatik  olarak  gelmesi  sağlanmış  ve  böylece  hem
            vatandaşımızın  zamanından  hem  de  personellerimizin     Yapılan  görüşmelerin  tamamının  ses  kaydı
            zamanından kazanç elde edilmiştir. Ayrıca bu sayede kurumun   gerçekleşmektedir.
            bilgi envanteri doğru bir şekilde oluşturulmuştur. Bu sayede;
                                                               Dijital Arşiv Entegrasyonu (OpenText)
              Vatandaşlarımızın kimlik ve adres bilgileri doğrudan Nüfus ve
              Vatandaşlık  İşleri  Genel  Müdürlüğü'nden  çekilebilmekte  ve      Zamandan  ve  kâğıttan  tasarrufu  sağlayan  bir
              vatandaşlarımızın  aile  nüfus  bilgilerine  ulaşım   uygulamadır. Vatandaşların tüm evrakları, ruhsatları, projeleri,
              sağlanabilmektedir.                              beyannameleri,  dilekçeleri  dijital  ortamda  saklanmaya
                                                               başlanarak arşive en hızlı bir şekilde
            Tapu  ve  Kadastro  Genel  Müdürlüğü  Entegrasyonu   ulaşım imkanı sağlanmıştır.
            (www.tkgm.gov.tr)
                                                               Dijital Arşiv Uygulaması Sayesinde;
                   Vatandaşlarımızın  tapu  bilgilerine  doğru  bir  şekilde
            erişebilmek  adına  geliştirilmiş  entegrasyondur.  Emlak  servisi,
                                                                 Binanın projeleri, yapı kullanım belgesi, ruhsat bilgileri
            Beyaz  Masa  ve  Taşınmaz  Servisi  başta  olmak  üzere  birçok     Hakkediş dosyaları
            birimimizin  yararlandığı  bu  entegrasyondan,  Sağlık  İşleri     Şikayet ve dilekçeler
            müdürlüğümüz  de  yararlanmaktadır.  Belediyemize  erzak  vb.     Resmi yazışmalar
            sosyal  yardım  başvurusunda  bulunan  vatandaşlarımızın
                                                                 Dijital ortamda arşivlenmekte ve hızlı bir şekilde bu verilere
            üzerlerinde  herhangi  bir  taşınmazın  olup  olmadığı,  vatandaş   ulaşılabilmektedir.


                                                           -68-
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73