Page 68 - 2020 FAALİYET RAPORU
P. 68
FAALiYET
RAPORU
Yazılım Geliştirme / Yazılımlarla Entegrasyon
Birimlerimiz tarafından kullanılan uygulamaların daha bilgilerinin doğru olup olmadığı bu entegrasyon ile kontrol
etkili ve verimli çalışması için kamu kurumları ve özel kuruluşlar ile edilebilmektedir.
entegrasyon işlemlerinin devamlılığı sağlanmaktadır.
2020 yılı içerisinde E-Devlet E-Devlet Tapu Takbis Entegrasyonu Sayesinde;
Kapısı(www.turkiye.gov.tr) , Nüfus ve Vatandaşlık İşleri
(www.nvi.gov.tr) , Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Vatandaşlara ait taşınmazın cinsine, nitelik, hisse ve rehin
(www.tkgm.gov.tr), Ziraat Bankası Sanal Pos Hizmeti, Coğra bilgilerine ulaşılabilmektedir.
Bilgi Sistemi NETCAD, Çağrı Merkezi Televantage Uygulaması, Tapu ve Kadastro Müdürlüğü'nün taşınmaz ve tapuların
Kurumsal Arşiv ve İçerik Platformu Open Text ile entegrasyon üzerinde yaptığı değişiklikler belediye içerisinden
işlemlerine devam edilmiş olup, vatandaşlarımızın işlerinin doğru eşgüdümlü olarak takip edilebilmektedir.
bir şekilde aksamadan yapılması sağlanmıştır.
Çağrı Merkezi Uygulaması Entegrasyonu (Televantage)
E-Devlet Kapısı Entegrasyonu (www.turkiye.gov.tr)
Belediyemizin Çağrı Merkezi'ni arayan vatandaşların
Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlarına yönelik birçok çağrı merkezi personeli ile düzenli bir iletişim sağlaması için
hizmeti bünyesinde barındıran e-devlet kapısı ile gerekli geliştirilmiş bir uygulamadır. Uygulama geliştirilirken
entegrasyon sağlanarak, e-Devlet'e giriş yapan vatandaşların telefonda çok fazla zaman kaybetmesini önlemek
vatandaşlarımızaKaresi Belediyesininhizmetlerinden faydalanma için kişi ve adres bilgileri sisteme otomatik düşecek şekilde
imkânı sunulmuştur. tasarlanmıştır. Arama yapan vatandaşın tüm bilgileri otomatik
olarak personel tarafından görülmektedir.
Bu sayede vatandaşlarımız;
Çağrı Merkezi Uygulaması Sayesinde;
Tahakkuk, tahsilat, sicil ve beyan bilgileriyle, arsa rayiç
değerlerini sorgulayabilmektedir. Gelen çağrılar düzenli bir sırayla çağrı merkezi personeline
düşmektedir.
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Entegrasyonu (www.nvi.gov.tr)
Vatandaşın telefon numarasından otomatik olarak
Belediyemize gelen vatandaşlarımızın işlemlerini daha adı,soyadı ve adres bilgileri sisteme geldiğinden kişisel
hızlı bir şekilde gerçekleştirebilmeleri için Nüfus ve Vatandaşlık bilgilerinin girişi için zaman kaybedilmemekte ve doğrudan
İşleri Entegrasyonu sağlanmıştır. Bu sayede vatandaşların şikayet konusu sisteme girilmektedir ve girilen şikayetler
işlemlerinde kimlik ve adres bilgilerinin el ile giriş yapılması yerine doğrudan şikayetle ilgili birime gönderilmektedir.
otomatik olarak gelmesi sağlanmış ve böylece hem
vatandaşımızın zamanından hem de personellerimizin Yapılan görüşmelerin tamamının ses kaydı
zamanından kazanç elde edilmiştir. Ayrıca bu sayede kurumun gerçekleşmektedir.
bilgi envanteri doğru bir şekilde oluşturulmuştur. Bu sayede;
Dijital Arşiv Entegrasyonu (OpenText)
Vatandaşlarımızın kimlik ve adres bilgileri doğrudan Nüfus ve
Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nden çekilebilmekte ve Zamandan ve kâğıttan tasarrufu sağlayan bir
vatandaşlarımızın aile nüfus bilgilerine ulaşım uygulamadır. Vatandaşların tüm evrakları, ruhsatları, projeleri,
sağlanabilmektedir. beyannameleri, dilekçeleri dijital ortamda saklanmaya
başlanarak arşive en hızlı bir şekilde
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Entegrasyonu ulaşım imkanı sağlanmıştır.
(www.tkgm.gov.tr)
Dijital Arşiv Uygulaması Sayesinde;
Vatandaşlarımızın tapu bilgilerine doğru bir şekilde
erişebilmek adına geliştirilmiş entegrasyondur. Emlak servisi,
Binanın projeleri, yapı kullanım belgesi, ruhsat bilgileri
Beyaz Masa ve Taşınmaz Servisi başta olmak üzere birçok Hakkediş dosyaları
birimimizin yararlandığı bu entegrasyondan, Sağlık İşleri Şikayet ve dilekçeler
müdürlüğümüz de yararlanmaktadır. Belediyemize erzak vb. Resmi yazışmalar
sosyal yardım başvurusunda bulunan vatandaşlarımızın
Dijital ortamda arşivlenmekte ve hızlı bir şekilde bu verilere
üzerlerinde herhangi bir taşınmazın olup olmadığı, vatandaş ulaşılabilmektedir.
-68-