Page 27 - 2022 FAALİYET RAPORU
P. 27
FAALiYET
RAPORU
bedelli veya bedelsiz üstlenebilir veya bu kuruluşlar ile ortak hesap sorma ve hesap verme, katılım ve yerinden yönetim
hizmet projeleri gerçekleştirebilir ve bu amaçla gerekli ilkelerini hayata geçirmeye çalışır.
kaynak aktarımında bulunabilir. Bu takdirde iş, işin yapımını
üstlenen kuruluşun tâbi olduğu mevzuat hükümlerine göre Belediyeler kamu kurumu niteliğindeki meslek
sonuçlandırılır. kuruluşlarının, sendikaların, noterlerin, varsa üniversitelerin,
b) Mahallî idareler ile merkezî idareye ait aslî görev ilgili sivil toplum örgütlerinin, siyasî partilerin, kamu kurum
ve hizmetlerin yerine getirilmesi amacıyla gerekli aynî ve kuruluşlarının ve mahalle muhtarlarının temsilcileri ile
ihtiyaçları karşılayabilir, geçici olarak araç ve personel temin diğer ilgililerin katılımıyla oluşan kent konseyinin
edebilir. faaliyetlerinin etkili ve verimli yürütülmesi konusunda yardım
c) (Değişik: 12/11/2012-6360/19 md.)Kamu ve destek sağlar.
kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları,kamu yararına
çalışan dernekler, Cumhurbaşkanınca vergi muayeti Kent konseyinde oluşturulan görüşler belediye
tanınmış vakıar ve 7/6/2005 tarihli ve 5362 sayılı Esnaf ve meclisinin ilk toplantısında gündeme alınarak değerlendirilir.
Sanatkârlar Meslek Kuruluşları Kanunu kapsamına giren Kent konseyinin çalışma usul ve esasları Çevre ve
meslek odaları ile ortak hizmet projeleri gerçekleştirebilir. Şehircilik Bakanlığınca hazırlanacak yönetmelikle
Diğer dernek ve vakıar ile gerçekleştirilecek ortak hizmet belirlenir.(2)
projeleri için mahallin en büyük mülki idare amirinin izninin
alınması gerekir. (1) (2) 29/11/2018 tarihli ve 7153 sayılı Kanunun 28
d) Kendilerine ait taşınmazları, aslî görev ve inci maddesiyle bu fıkralarda yer alan “İçişleri” ibareleri
hizmetlerinde kullanılmak üzere bedelli veya bedelsiz olarak “Çevre ve Şehircilik” şeklinde değiştirilmiştir.
mahallî idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına
devredebilir veya süresi yirmi beş yılı geçmemek üzere
tahsis edebilir. Bu taşınmazlar aynı kuruluşlara kiraya da
verilebilir. Bu taşınmazların, tahsis amacı dışında
kullanılması hâlinde, tahsis işlemi iptal edilir. Tahsis süresi
sonunda, aynı esaslara göre yeniden tahsis
mümkündür.Kamu kurum ve kuruluşlarına belediyeler, bağlı
kuruluşları ve belediye şirketlerince devir veya tahsis edilen
taşınmazlar, kamu konutu ve sosyal tesis olarak
kullanılamaz. (Ek fıkra: 12/11/2012-6360/19 md.) 5018
sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 29 uncu
maddesinin birinci fıkrasının ikinci cümlesi ile 5253 sayılı
Dernekler Kanununun 10 uncu maddesi; belediyeler, il özel
idareleri, bağlı kuruluşları ve bunların üyesi oldukları birlikler
ile ortağı oldukları Sayıştay denetimine tabi şirketler için
uygulanmaz.
(1) 2/7/2018 tarihli ve 703 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin 200 üncü maddesiyle bu bentte yer alan
“Bakanlar Kurulunca” ibaresi “Cumhurbaşkanınca” şeklinde
değiştirilmiştir.(Ek
fıkra: 31/10/2016-KHK-678/11 md.; Aynen kabul:
1/2/2018-7071/11 md.) Afet, kitlesel göç ve teröre maruz
kalan yerleşim birimlerinin belediyeleri (...)41 vali veya
belediye başkanı, aksayan belediye hizmetinin başka bir
belediye tarafından yerine getirilmesini talep edebilir. Yardım
istenilen belediye, meclis kararına gerek olmaksızın İçişleri
Bakanının izniyle bu talebi yerine getirebilir.
Kent konseyi
Madde 76 - Kent konseyi, kent yaşamında; kent vizyonunun
ve hemşerilik bilincinin geliştirilmesi, kentin hak ve
hukukunun korunması, sürdürülebilir kalkınma, çevreye
duyarlılık, sosyal yardımlaşma ve dayanışma, saydamlık,
-27-