Page 111 - 2022 FAALİYET RAPORU
P. 111
FAALiYET
RAPORU
Maaş Ödeme İşlemleri
Belediye Başkanı, Başkan Yardımcıları, memurlar, işçiler ve sözleşmeli personelin maaş, sosyal denge, ikramiye ve diğer
ödemelerine ilişkin tahakkuk işlemleri zamanında yapılmış, maaş ödemelerinin her ayın 15’ inde, diğer ödemelerin ise zamanında
yapılması sağlanmıştır. İnternet üzerinden bildirilen işçi e-bildirgeleri ve memurların emekli kesenekleri her ay düzenli olarak Sosyal
Güvenlik Kurumunun internet sitesine girilmiştir. Encümen ve Meclis Huzur haklarının düzenli olarak tahakkuk işlemleri yapılmış,
çeşitli sebeplerden ötürü görevlendirilen personelin harcırah tahakkukları yapılmıştır. Memur personele yönelik imzalanan sosyal
denge sözleşmesine bağlı olarak sosyal denge ödemelerinin tahakkukları yapılarak düzenli olarak her ayın 15’inde ödenmesi
sağlanmıştır. 2022 yılında işçilerin devlet tarafından verilen ve sözleşme gereği hak ettikleri ikramiyelerinin tahakkuk işlemleri
zamanında yapılarak ödemelerin yapılması sağlanmıştır.
Diğer İşlemler
Personel görevlendirmelerinde müdürlükler arası bilgilendirme yazışmalarının yapılması.
Belediyemizde staj yapmak isteyen stajyerlerin onayları alınarak branşlarına uygun Müdürlüklerde görevlendirilmeleri.
Personel Devam Kontrol Sistemi ile Belediye Personelinin giriş-çıkış kontrollerinin yapılması.
Personelin giriş-çıkış kartları ile kimlik kartlarının hazırlanması.
Yürütülen görevlerle ilgili istatistikî bilgiler hazırlanması.
İzine ayrılan müdürlerin ve Başkan Yardımcılarının izinli olduğu süre içinde görevini yürütecek personelin vekâleten
görevlendirme işlemlerinin yapılması.
Personelin görev yeri belgesi talebi vb. dilekçeli müracaatlarının cevaplandırılması.
Personel Devam Takip Sistemi
Belediye Başkanlığımız bünyesinde görev yapmakta olan personelimizin mesai saatlerine riayetlerinin, giriş ve çıkışlarının sağlıklı bir
şekilde kontrol edilmesi amacıyla, Belediyemizin bütün hizmet birimlerinde Personel Devam Kontrol Sistemi (PDKS) yıl boyunca
düzenli olarak uygulanmıştır. Bu kapsamda her ay personelin giriş ve çıkış bilgilerinin yer aldığı takip raporları Müdürlüklerimize
düzenli olarak gönderilmiş, mesai saatlerine riayet etmeyen personel tespit edilerek gerekli uyarı ve işlemlerin yapılması
sağlanmıştır.
İş Sağlığı ve Güvenliği
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulumuz belli periyotlarda toplanmak sureti ile Kurumumuzda iş sağlığı ve güvenliği alanında yapılan ve
yapılması gereken çalışmalar, alınması gereken önlemler görüşülmüş ve sürekli olarak takip edilmiştir. Çalışanlarımızın her türlü
riskten arındırılması amacıyla kişisel koruyucuları temin edilmiş, meslek hastalıklarına karşı gerekli tedbirler alınmış, çalışanlarımızın
en iyi koşullarda işlerini yapabilecekleri çalışma koşulları ve mekanların sağlanmasına yönelik çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Ayrıca
şirket kapsamında personel çalıştıran birimlerimiz, iş sağlığı ve güvenliği konularında yapılması gereken iş ve işlemler kontrol
edilmekte olup, bu kapsamda alt işverenlerin iş yeri hekimleri ve iş sağlığı uzmanları ile birlikte koordinasyon toplantısı
gerçekleştirilmiştir. İş sağlığı ve güvenliği eğitimleri, kişisel koruyucu donanımların temini gibi konularda gerekli çalışmaların
yapılması, iş yeri risk değerlendirmelerinin yapılması vb. iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili konular hakkında bilgilendirilerek bu işlemlerin
takibi sağlanmıştır.
-111-