Page 38 - 2020 FAALİYET RAPORU
P. 38
FAALiYET
RAPORU
6- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi
5393 sayılı Belediye Kanunu'nun Belediye tamamlanarak çalışmalarını içeren bir rapor tanzim etmiş
Başkanı'nın görev ve yetkilerine ilişkin 38. maddesinin (a) ve belediye meclisi bilgilendirilmiştir.
bendi uyarınca, “Belediye teşkilâtının en üst amiri olarak
belediye teşkilâtını sevk ve idare etmek, belediyenin hak İç Kontrol Uyum Eylem Planı
ve menfaatlerini korumak” Belediye Başkanının görev ve
yetki alanındadır. Yine aynı kanun ve maddenin (b) 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol
bendine göre “Belediyeyi stratejik plâna uygun olarak Kanunu'nda iç kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş
yönetmek, belediye idaresinin kurumsal stratejilerini politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili,
oluşturmak, bu stratejilere uygun olarak bütçeyi, belediye ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini, varlık ve
faaliyetlerinin ve personelinin performans ölçütlerini kaynakların korunmasını, muhasebe kayıtlarının doğru ve
hazırlamak ve uygulamak, izlemek ve değerlendirmek, tam olarak tutulmasını, mali bilgi ve yönetim bilgisinin
bunlarla ilgili raporları meclise sunmak.” Belediye zamanında ve güvenilir olarak üretilmesini sağlamak
Başkanı'nın görev ve yetkileri arasında yer almaktadır. üzere idare tarafından oluşturulan organizasyon, yöntem
Başkan en üst amir olarak idareyi sevk ve idare ederken ve süreçle iç denetimi kapsayan mali ve diğer kontroller
gerektiğinde kendi yetkisinde olan bazı yetkilerini bütünü olarak tanımlanmıştır. İç kontrol, kurumların
yardımcılarına devretmektedir. Karesi Belediyesinde hedeerine ulaşmasında makul güvence sağlamak üzere
Başkan adına imzaya yetkili makamları belirlemek, verilen yöneticiler ve tüm personel tarafından gerçekleştirilen bir
yetkileri belli ilkelere bağlamak, alt kademelere yetki süreçtir. İç kontrol sisteminin oluşturulması, uygulanması
tanıyarak, üst makamların önemli konularda daha etkin ve geliştirilmesi çalışmalarının, üst yöneticinin liderliği ve
kararlar almasını kolaylaştırmak, hizmetlerde sürat ve gözetiminde, strateji geliştirme biriminin koor-
verimliliği attırmak amacıyla İmza Yetkileri Yönergesi dinatörlüğünde ve harcama birimlerinin katılımıyla
yayınlanmıştır. Başkan yardımcıları ve bağlı müdürlükler yürütülmesi gerekmektedir. Bu çerçevede idaremizde de
görevlerini ifa ederken Belediye Başkan'ına karşı arzulanan hedeerini yerine getirmek, iç kontrol sistemini
sorumludurlar. oluşturmak ve gerek 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve
Kontrol Kanunu'nda gerekse de Hazine ve Maliye
Ön Mali Kontrol Bakanlığı tarafından çıkarılan İç Kontrol Standartları
Tebliği'nde belirtilen yasal düzenlemelerin gereğini yerine
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol getirmek amacıyla 2020-2021 Kamu İç Kontrol Standart-
Kanunu'nun 58. Maddesine göre Harcama birimlerinde larına Uyum Eylem Planı hazırlanmıştır. Çalışmalar süreç
işlemlerin gerçekleştirilmesi aşamasında yapılacak yönetim sistemi ile koordineli olarak yürütülmektedir.
asgarî kontroller, malî hizmetler birimi tarafından ön malî
kontrole tâbi tutulacak malî karar ve işlemlerin usul ve
esasları ile ön malî kontrole ilişkin standart ve yöntemler
Hazine ve Maliye Bakanlığınca belirlenir. Ön malî kontrol,
harcama birimlerinde işlemlerin gerçekleştirilmesi
aşamasında yapılan kontroller ile malî hizmetler birimi
tarafından yapılan kontrolleri kapsar. Ön malî kontrol
süreci; malî karar ve işlemlerin hazırlanması, yüklenmeye
girişilmesi, iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesi ve
belgelendirilmesi, Belediyemizde Mali Hizmetler
Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir.
Denetim Komisyonu
5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 25. Maddesine
göre 2021 yılında Belediye meclisi, ocak ayı toplantısında
belediyenin bir önceki yıl gelir ve giderleri ile bunlara
ilişkin hesap kayıt ve işlemlerinin denetimi için kendi
üyeleri arasından beş üyeden oluşan denetim komisyonu
oluşturmuştur. Denetim komisyonu çalışmaları
-38-